Mișcarea pentru Democrație Directă susține schimbarea actualei forme de guvernare a României, denumită republică  semi-prezidențială, cu o alta pe care o consideră net superioară: republica prezidențială.

Vezi și aici: https://youtu.be/DTqvfnnDeyE

Suntem singura țară din Uniunea Europeană care avem această formă de guvernare, semi-prezidențială,  o „struțo-cămilă”, care nu a funcționat, nu funcționează și nici nu va putea funcționa vreodată.

Constatând toxicitatea acestei forme de guvernare dar și a necesități realizării unor reforme reale în această zonă, a trebuit să alegem între republica prezidențială și republica parlamentară.

Ținând cont de calitatea, cel puțin discutabilă, a clasei politice românești actuale, de șubrezimea școlii din domeniu, de modul degradant în care se face politică în România, de corupția care există în această zonă, am exclus posibilitatea de a milita pentru un regim al republicii parlamentare și ne-am îndreptat atenția spre republica prezidențială, pe model american, pe care o considerăm cea mai potrivită pentru țară în acest moment.

Temerile unora, cum că se va putea ajunge la dictatură, sunt neîntemeiate. Există, în această direcție, multă manipulare venită din zona „păpușarilor” sistemului politic actual, deloc fericiți de o astfel de perspectivă dar și din zona unor lideri, care ori nu înțeleg cum funcționează o astfel de formă de guvernare, ori se tem de schimbare, ori, pur și simplu, răspund anumitor comenzi politice interne / externe.

Într-un stat în care funcționează, în tandem, democrația reprezentativă și democrația directă participativă, dar și în actuala conjunctură geo-politică în care se află țara (membră a UE și a NATO), este practic imposibilă instituirea unei dictaturi prezidențiale sau a oricărei alte forme de dictatură.

Într-o astfel de formă de guvernare cetățenii își vor alege în continuare președintele, care va fi și șeful Guvernului, adică a viitoarei Administrații prezidențiale, dar , în același timp vor alege, în mod indirect, și echipa președintelui, echipă cu care el se va prezenta în campania electorală.

Noutatea absolută este că, în republica prezidențială, miniștrii, sau secretarii de stat, după cum vor fi numiți ei, nu vor mai fi nominalizați de partidele politice ci de Președinte, care își va asuma responsabilitatea în ceea ce îi privește.

În ceea ce privește criteriile de eligibilitate pentru o candidatură la funcția de Președinte al României, în proiectul de lege de revizuire promovat de MPDD, se stabilește foarte clar faptul că:

Poate candida pentru funcția de Președinte al României orice persoană care a împlinit vârsta de 35 de ani, îndeplinește criteriile de integritate stabilite prin lege, are numai cetățenia română și locuiește de minimum 4 ani în țară.

Nu poate candida pentru funcția de Președinte al României orice persoană care a fost condamnată definitiv pentru infracțiuni prevăzute în Codul Penal cu o pedeapsă care depășește 2 ani de închisoare, este magistrat, procuror, membru activ al armatei, membru activ al poliției, membru activ al Serviciilor secrete.

Nicio persoană nu poate îndeplini funcția de Președinte al României decât pentru cel mult două mandate. Acestea pot fi și succesive.

În proiectul de lege de revizuire a constituției, promovat de MPDD, se stabilește foarte clar faptul că Președintele României poate fi demis de către cetățeni, astfel:

300.000 de cetățeni, în baza listelor de semnături vor putea solicita demiterea Președintelui României prin referendum național.

Mișcarea pentru Democrație Directă

Vino cu noi!

România, înainte de toate !